Haagse Meldingen app

De smartphone-app waarmee Hagenaars ter plaatse een melding kunnen maken van bijvoorbeeld een scheve stoeptegel of een kapotte lantaarnpaal is verbeterd.

Ongemakken in de openbare ruimte kunnen via de verbeterde Meldingen-app worden doorgegeven aan de gemeente Den Haag. De gemeente ziet heel nauwkeurig waar een probleem zich voordoet, doordat een melding via de smartphone-app ter plekke kan worden voorzien van een foto en locatiegegevens (GPS). Dit betekent dat de ongemakken sneller kunnen worden opgelost.

De gemeente heeft rekening gehouden met de wensen van de gebruikers bij de verbeteringen van de app. Hagenaars hoeven niet meer zoveel gegevens in te vullen. In slechts enkele stappen is de melding verstuurd. Ook is de vormgeving verbeterd en zijn er functies toegevoegd.
Afhandeling meldingen verbeterd
Ingrid van Engelshoven (Onderwijs, Dienstverlening): “De laatste jaren heeft de gemeente stappen gezet in een betere afhandeling van meldingen. Op dit moment wordt 90 procent van de meldingen binnen de afgesproken termijn afgehandeld. Ik ben trots op dat resultaat, maar het moet beter, als dat kan.”

De nieuwe app  is onder de naam ‘Meldingen’ te vinden in de app store van Apple en op de Android Market. De app staat ook op denhaag.nl/meldingen .

Over Wim F. Abbenhuis

Wim is bestuursvoorzitter van de Stichting Wijkberaad Vruchtenbuurt. Hij overziet als voorzitter het geheel van de projecten. Daarnaast is hij accounthouder voor de digitale muurkrant en hoofdredacteur van VruchtenMail en VruchtenPers.